Salát - 8 mýtů o něm

11. června 2008 v 17:41 | slimmy |  Jídlo
Mýtus č. 1
food1351.gif
Vždyť je to jenom salát.
Jenom? Tak např. v nevinně vyhlížejícím salátu s majonézovým dresingem z KFC nebo z McDonaldu je přibližně 500 kalorií a 41 gramů tuku. Je to víc, než má hamburger- 360 kalorií, 18 gramů tuku. Kuřecí salát s vajíčkovým dresingem v průměrné pizzerii může mít klidně až 1300 kalorií a 70 gramů tuku!!!!!!!!!!!!!!!!

Mýtus č. 2
food1349.gif
Dresink bez tuku je zdravější
Nemusí být. Ušetříte sice kalorie, který jsem obsaženy v tuku, ale většina takových dresinků je plná cukru. Často připadají až dvě lžičky bílého cukru na porci. A navíc vás za dvacet minut zase přepadne hlad. Nutriční hodnota je totiž nulová.
Mýtus č. 3
food1277.gif
Celer má tzv. negativní kalorie (= po jeho požité se nenabírá ani deko, ale naopak- spalují se kalorie)
Se svými 6 kaloriemi v jedné lodyze sice patří k nejméně kalorickým pochutinám, přesto žádný zázrak v podobě negativních kalorií neexistuje. Je to jednoduché- cokoliv sníte, něco málo kalorií má. Aby byl celer kaloricky negativní, museli byste jedno sousto žvýkat přibližně hodinu a půl- teprve potom byste spálili jeho kalorie.
Mýtus č. 4
food1416.gif
Je to jako NIC- vždyť je to obyčejný salát.
Obyčejný? Salátové komponenty mají spoustu neobyčejných a jedinečných vlastností. Rukola, špenát nebo řeřicha jsou plné látek, které pomáhají v prevenci proti rakovině. Mýtem ale je, že špenát obsahuje výrazné množství železa. Tento omyl vznikl údajně překlepem- kdosi se kdysi v nutričních tabulkách "sekl" o desetinnou čárku, takže se ze špenátu stal železný král, jímž ve skutečnosti není.
Mýtus č. 5
food1496.gif
Nejhorší hřích je přidat do salátu slaninu.
Pravda, slanina by se asi neumístila na předních příčkách v hitparádě zdravých jídel, ale není to zase taková katastrofa, jak by se mohlo zdát. Jeden pečený plátek slaniny má stejné množství tuku jako dvě lžíce balkánského sýra nebo fety či lžíce slunečnicových semínek.
Mýtus č. 6
food1088.gif
Salátem se nemůžu nijak otrávit.
Omyl. Zelenina je často nosič salmonely a dalších mikrobů. Dostanou se do ní z půdy a z kontaminované vody, ve které se zelenina často pěstuje. Dále pak ze špinavých nožů během krájení a z nemytých rukou těch, kteří se zeleninou v procesu výroby manipulují.
Mýtus č. 7
food1092.gif
Organický salát z biozeleniny je vždy lepší.
Biozelenina je lepš chuťově i co se týče obsahu toxinů, ale musí být čerstvá! Každá zelenina každou hodinu od sklizení ztrácí vitamíny. Obyčejný salát, utřený včera, na tom bude líp než biosalát utržený před týdnem.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Tanya Tanya | Web | 11. června 2008 v 18:03 | Reagovat

to je pravda s tema salatama a velika..to uz je lepsi dat si dva kopecky jogurtove zmrzliny...:-) jinak nemas zac rano je fakt nutne jist vic at se nastartuje metabolismus a celej den maka:D

2 Saera Saera | Web | 12. června 2008 v 12:27 | Reagovat

salatky mam rada, ale ten z KFC sem jeste nemela-- vlastne z zadneho fast foodu.. delam si je sama, tak je to myslim nej:-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama